maandag 31 december 2012

Projecten en voornemens

Het is al weer een tijdje (Goed, goed, zeg maar gerust eeuwigheid) dat er wat op mijn blog verschenen is... Niet omdat ik geen zin had, niks te vertellen had of ook maar iets in die richting, maar vooral omdat ik HARTSTIKKE druk was!

Die servetten waar ik het de vorige keer over had? Ja die heb ik gemaakt, op tijd begonnen? Ja! het moge een wonder heten! op tijd klaar? Pfff net! ik heb de laatste hand aan de servetten gelegd 's ochtends op eerste Kerstdag, de deadline stond op tweede Kerstdag...
Hoe kan dat nou zul je denken? Misschien had ik me toch wat verkeken op het aantal (34 servetten is veel), misschien had ik sneller tevreden moeten zijn met hoe de knopen uit de oven kwamen (niet altijd even rond), misschien had ik wel na moeten denken over de grootte van de knopen (ze pasten niet in mijn knoopsgat-maak-voetje) en ik had niet nagedacht over de tijd die het kostte de knopen erop te zetten... 
















Maar hoe het ook zij; ik heb enorme lol gehad met het maken van de servetten, daar ging het toch ook om?
En niet alleen ik heb er wat leuks aan beleefd, Schoonfamilie (Waar ze voor bedoeld waren dus) waren er énorm blij mee! Wat natuurlijk de lol van het maken 10000x vergroot!


Tsja en alsof servetten niet genoeg waren vond ik natuurlijk ook dat ik aan een Kerstproject 2 kon beginnen... 'Een feestje is een feestje niet zonder zelfgemaakte jurk' aldus een nieuw spreekwoord vanaf mijn kant. Kerstproject 2 was dan ook een jurk. Op tijd begonnen? NEE! 
Deze foto is van een week voor kerst:
Op tijd af? Nog meer op het randje dan de servetten... tweede Kerstdag zat ik nog mijn jurk te zomen, maar ook hier was het resultaat weer heel fijn :-) Mijn jurken-gedeelte in de kast begint aardig vol te raken....

Kerstproject 3 werd ook op de valreep nog op de pennen gezet.
Een mooie vooral erg 'mannelijke' col moest dit gaan worden voor Vriendlief, maar helaas heeft die col de Kerst niet mogen meemaken... Drie keer is hij uitgehaald omdat ik het toch nét niet 'mannelijk'  genoeg vond, en nu ik eindelijk wat mannelijks gevonden heb is het iets te laat om dat nog voor kerst te maken... Al is het wel een lekker werkje om zo op oudejaarsdag op de bank te gaan doen :-)

In mijn hoofd is er al een Kerstproject 2016 ontstaan, zoals elk jaar las ik in de adventstijd het boek 'Het mysterie' van Jostein Gaarder. Waarin een jongen en zijn vader een oude magische adventskalender kopen die een prachtig kerstverhaal stukje bij beetje ontsluierd. 
Als kind al vond ik dit een geweldig boek en ik heb het dan ook vaak gelezen buiten de adventstijd om, al heeft het boek toch nog wat specialers als het op de juiste data wordt gelezen... Tijdens het lezen van het boek is Kerstproject 2016 ontstaan; ik wil namelijk ook zo'n kalender!!!! of in ieder geval een adventskalender die synchroon loopt met het boek, elke dag een luikje, elke dag een verhaaltje uit het boek.... Iets om over na te denken dus, al beginnen er al grootse ideeën in mijn hoofd te vormen. 2016 lijkt me haalbaar ;-)

 Morgen is het een nieuw jaar, aloude traditie is om mooie voornemens te hebben voor het nieuwe jaar. Hoewel ik daar normaliter niet echt aan doe heb ik mij dit keer toch laten verleiden tot een mooi voornemen;

Vanaf 1 Januari 2013 zal ik elke 2 weken een project(je) afronden.

Dit mag vanalles zijn, van iets breien tot een t-shirt maken tot haken (wat ik stiekem nog steeds niet helemaal onder de knie heb) tot vilten etc. Natuurlijk zal ik jullie daar via dit blog over op de hoogte houden... Wat stiekem weer een verkapt voornemen is om in íeder geval elke 2 weken een blogberichtje te schrijven...

Ik ga nog lekker de laatste uurtjes top 2000 luisteren, ik wens jullie een prachtig en liefdevol 2013 waarin mooie dromen waarheid worden.

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten