maandag 8 oktober 2012

't Heerst...

En niet zo'n beetje ook, 30% van mijn leerlingen is ziek, zwak en misselijk en zelf ben ik op dit moment ook niet bijster gezond... Het begon met keelpijn en een beetje verkouden, maar daar bleef het natuurlijk niet bij! Al vanaf vorige week maandag loop ik te snotteren wat weer resulteert in hoofdpijn en andere soorten van narigheid. Eigenlijk maak ik het alleen maar erger door steevast gewoon te gaan werken, vandaag barstte ik midden in mijn uitleg in zo'n gigantische hoestbui dat de klas dacht dat ik zou stikken en ondertussen al aan de interne telefoon hingen met de conciërge! Misschien is het verstandiger om de volgende keer toch maar te weten wanneer ik me ziek moet melden...

Vorige week ben ik ook maar eens aan de slag gegaan met het bed-project, een project waar ik al maanden stof voor heb liggen maar nog niet aan begonnen was. Vriendlief heeft namelijk prachtig beddengoed... 10 jaar geleden was het vast heel mooi en nu hangt het met draadjes aan elkaar. Daarom aan mij de vraag of ik nieuwe wilde maken, en ik dacht uitdaging aangenomen! Vervolgens bleef de stof liggen... en liggen... en liggen...
Dus vorige week ben ik daar maar eens aan begonnen met het idee dat ik daar nog wel even zoet mee was, muziekje op (Ironisch genoeg; de nieuwe cd van Acda en de Munnik - 't Heerst), grote pot thee en aan de gang!

Ennnn ik was klaar, goed het was geen 10 min. maar ik was klaar in een uurtje! Nou moet ik ook toegeven dat dit de eerste keer is dat ik goede aantekeningen had gemaakt over hoe ik het wilde hebben en dat heeft me misschien toch wel een hoop geholpen... 

Afgelopen weekend was de verjaardag van mijn schoonmoeder, hoestend en proestend heb ik daar geholpen met de voorbereidingen en we hebben haar met z'n alle twee olijfboompjes gegeven. Wat een leuke bomen zijn dat! Deze werden niet zo groot, ongeveer 150 cm. maar ze hebben enorm leuke blaadjes en de olijfjes die er aan hangen zijn zo leuk! Groot was dan ook mijn teleurstelling toen ik op het kaartje las dat de kans op rijpe olijven erg klein is, dit vanwege te weinig zonuren in Nederland... Helaas geen olijven van eigen kweek. 

Op de weg terug naar huis kreeg ik ineens een inval; het zou toch leuk zijn als we bij het kerstdiner een leuk gefröbeld cadeautje kunnen geven! En zoals het altijd gaat als je begint bij dit soort ideeën begonnen mijn hersens allemaal geweldige ideeën uit te werken, van tafelkleden tot petten (niet geschikt met kerst leek me...) tot lappen stof die ze samen kunne voegen tot een deken etc. Maar dat was misschien toch wel iets te groot gegrepen, zeker omdat dit jaarlijkse feest op 2e kerstdag met de hele familie wordt gevierd... Wat bij mijn schoonfamilie betekent: +- 35 mensen. Maar vastbesloten als ik was om iets leuks te doen kwam ik bij servetten met servetringen, leuk om te maken en met servetringen van vilt heb je ook nog leuke gevarieerde opties. 

Niet helemaal tevreden bleef mijn hoofd doorgaan en kwam met een geweldig idee: Servetten met een knoop en een gekleurd knoopsgat, zo kan je de servetten leuk neerleggen zonder servetring. Zeker omdat ik Hier vond hoe ik zelf knopen kan maken, zodat ik knopen met namen kan maken; ieder z'n eigen servet. Toen ik tevreden was met dat idee kwam er spontaan nog een: Er is vast wel meer ruimte op zo'n knoop, zeker als ik hem wat groter maak, ik maak er nog een boom bij! Mijn schoonfamilie heeft sterke familiebanden en zo'n boom die refereert aan een stamboom is natuurlijk een mooi symbool.

Vandaar dat ik nu aan het werk ga met krimpplastic, oftewel 'Krimpie magic plastic' zoals dat spul heet, gewoon gehaald bij de Pipoos. Eens even kijken of ik er ook zulke mooie knopen van kan maken, helaas zal ik de rondjes moeten knippen... Hopen dat ik een mooi egaal rondje kan knippen! 
Het resultaat zal ik uiteraard posten!

Liefs en tot snel!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten