vrijdag 21 september 2012

Breien of slapen?

Ik werk vier dagen in de week, dat is acht keer 45 minuten in de bus. En altijd heb ik hetzelfde dilemma; Breien of slapen?
Eigenlijk krijg ik nooit wat ik wil: kies ik voor breien, val ik in slaap met mijn breinaalden in mijn hand. Kies ik voor slapen dan lukt dat niet...
's ochtends is deze keuze trouwens een stuk makkelijker, zodra de bus de snelweg op draait ben ik weg! 

Vanmiddag besloot ik maar weer eens mijn breinaalden erbij te pakken, ik had ze wel lang genoeg meegesleept zonder ze te gebruiken. Ik kwam een heel eind (een half blokje) maar soms heb je van die buschauffeuren die zowel het gaspedaal als de rem een beetje té goed weten te vinden...
Halverwege het blokje breien heb ik het maar opgegeven, ik werd zo misselijk dat het enige wat ik nog kon uit het raam kijken was.

Gister heb ik samen met mijn moeder wat jurk-probleempjes opgelost, ook de linkermouw zit er nu in en dit ging wonderbaarlijk genoeg in 1 keer goed!
We zijn ook bezig geweest met de plooien in de rok, ik val een beetje tussen de maten die de meeste bladen hanteren dus het is altijd een beetje bijstellen. Zoals altijd heb ik de coupenaad die over de borst heenloopt een stukje uitgelegd en als die naden doorlopen in de rok dan moet daar ook wat aan gedaan worden. Natuurlijk was ik dat vergeten dus daar heeft ze me ook nog even mee geholpen =)

Hoe veel we ook aan de jurk hebben gedaan (ik ben echt een heel stuk verder!) eigenlijk zie je het nog niet echt, daarom beloof ik jullie bij deze een foto te laten zien zodra er wel weer iets 'nieuws' te zien is.

Overmorgen ben ik alweer jarig! En omdat ik eind augustus afgestudeerd ben is er overmorgen dus een fijn feestje op komst. Mijn taak daarvoor is 2 zoete taarten bakken, 1 hartige taart en nog iets anders hartigs...
Nog maar even nadenken over die zoete taarten en dat 'andere' hartige ding, ideeën zijn welkom =)

Liefs

Geen opmerkingen:

Een reactie posten